Stoplus er startet af bekymrede forældre

Stoplus er startet af tre partnere, der hver dag stræber efter at sikre en bedre fremtid - også for vores børn. Vi tilbyder vores bidrag til en bedre fremtid med vores Stoplus produkter, der er et grønt alternativ til luseforebyggelse.



Vores historie:
Historien bag Stoplus er en sand iværksætterhistorie, der trækker tråde til barndommen og en rejse til udlandet. Og lad os da også være ærlige fra start; vi alle bag Stoplus har selv haft de plagende små snyltere i vores barndom. Vi har alle prøvet at undgå at fortælle om, at vi havde det, og vi har alle også skammet os over at have det. Og ja, vi har alle også været igennem de timelange aftener med kæmning, balsam, shampoo, kæmning, balsam, shampoo... igen og igen og igen. Ironisk nok, så var det netop en oplevelse med lus helt tæt på, der blev startskudet til vores rejse, der i dag er resulteret i lanceringen af vores Stoplus scrunchies. 

Den gode ide kan komme, når som helst og hvor som helst...
Der er rigtig mange ting, man ikke håber, at man ikke bliver udsat for, når man er på ferie og i den sammenhæng er lus ingen undtagelse, men det var desværre tilfældet for én af os. Midt i det, der ellers skulle være en afslapningsferie efter en lang og hektisk periode på jobbet, befandt vi os hurtigt et lokalt apotek i Tyrkiet, hvor vi febrilsk kiggede efter lusekure; der skulle ikke komme noget i vejen for denne ferie. Til vores overraskelse foreslog den ansatte på apoteket, at vi skulle forsøge os med det nye naturlige produkt, der både skåner vores børn for kemikalier og sparer os for tid. Vi må indrømme, at vi havde vores tvivl; en hårelastik med lavendel mod lus? Det var jo egentlig meget lige til, så produktet blev købt. Vi skal ikke kunne sige om det udelukkende var pga hårelastikken alene, men allerede efter 24 timer stoppede kløen i hovedbunden, og 3 dage efter var der ingen lus at opspore! 

Denne oplevelse satte gang i en masse tanker, og morgenen inden hjemrejsen, blev apoteket besøgt igen - denne gang for at købe 6 stk med hjem til Danmark. Ikke for at give ud til venner familie, men for at brainstorme om produktet var gangbart i Danmark og i Norden.
Dette blev startskudet til vores Stoplus-rejse, der efter månedslange processer med designoptimering og produktudvikling i dag er resulteret i det produkt, du i dag er blevet præsenteret for.   

Hvorfor Stoplus - Vores vision:
I Stoplus vil gerne bidrage til, at løse et stigende verdensproblem (lus) samtidig med, at vi ønsker, at verden bliver et grønnere sted. Denne ambition har resulteret i vores hårelastikker, hvorigennem vi på den ene side tilbyder et tids- og ressourcebesparende produkt for børnefamilier i kampen mod lus, mens vi på den anden side bidrager til at skåne miljøet og børn for produkter fyldt med kemikalier og E-numre. 

Vi mener ikke, at børn skal udsættes unødvendigt for fabrikerede produkter. Børn skal have retten til at leve et naturligt liv uden kemikalier og syntetiske stoffer.

Værdier:
Naturlig, grøn og nem anvendelig

Brand purpose:
Stoplus vil gerne hjælpe danske familier i deres kamp mod lusesmitte ved at tilbyde et naturligt, tids- og ressourcebesparende produkt, der er nem anvendelig og skåner vores børn.